Pynta gran och dricka glögg.

Igår när Stefan åkte iväg på Bio så hoppade vi våran vanliga rutin att Loui lägger sig kl 7 och styrde vagnen hem till mamma/mormor för att pynta granen.
En riktig gran, så som det ska vara. Inte någe plastaskit som står i vardsgsrum. Syster Linnéa va med också. 
 
Vi drack glögg ur glas och must ur småkoppar, lyssna på samma gamla härliga julskiva som i alla år, klädde granen, Loui dansa med mormor sin, Linnéa bakade supergo mjuk pepparkaka som va smaska i oss tillsammans med allt annat gott som stod framdukat. Loui va glad nästan hela tiden och klockan halv 10 traska vi hem till sängen och pappan. Mätta, glada, nöjda, trötta och med första riktiga julkänslan i kroppen.
 
   

En elefant balanserade...

Igår så somnade både Loui och Stefan vid halv 8 så jag passade på att göra klart mitt ljusslingeprojekt till Ls rum. Himla pillrigt och inte vart det sådär jättesnyggt gjort som det va i mitt huvud. Ser väldigt hemmagjort ut men jag gillar den ändå. Lyser mysigt under blöjbyten :)
 
 
Idag börjar julshoppingen. Vi ska bara ligga här i sängen och dra oss en liiiten stund till :)

sjukligt.

Pjuuu... sen första helgen nu i december så har vi inte vart helt krya. Loui har haft feber, hosta och halsont. Hostan har han än och Stefan va hemma en vecka m feber. Vi träffade släkten för julpyssel den sista november och efter det så vart halva släkten,  bokstavligen, sjuk m samma symptom. Galet! 
 
Loui har även fått tand nummer 2 så det har också försämrat den redan sjuka tillvaron. 
 
Hemskt som förälder att se sitt barn så ledsen och orkelös. Dessutom tappa han rösten nästan helt och skrattade inte på 1,5 vecka,  inte ens ett leende. 
Men förutom hostan så verkar han vara frisk nu. Tänderna strular lite fram och tillbaka men esskas bitringar räddar vardagen! 
 
En annan sak han dessutom börjat med är att han släpper lös krokodiltårarna så fort han inte ser mig. Rätt påfrestande om dagarna när vi är själva hemma ;) Igår va vi på julbord m S jobb men jag fick åka ifrån och hämta L hos sin farmor eftersom han gråtit i en timme. Så fort jag kom dit så vart han glad igen och höll humöret uppe under resten av kvällen. Mammagris :)

Rutigt.

Änrligen tog jag tag i, enligt mig, Louis hiskeligt fula fönsterbräda. Fönsterkarmarna skulle behöva gå från nikotingula till vita,rullgardiner ska upp och elementet skulle, även det göra dig bättre som vitt men dekorplast tycket jag va ett stort steg i rätt riktning. 
 
 
Värdekassa bilder men ljuset va inte det bästa och att vänta tills imorgon va jag för otålig för ;)
RSS 2.0