Juletider.

Hoppsan! tiden flyger...

Idag är det 2a advent och vi har börjat jobba på julstämning men det är svårt utan snö. Loui fick en kavel i dagens lucka på kalender så vi satte igång och baka pepparkakor tillsammans med min lillebror William, 5år. Dom va roade första 2 minuterna och sen ville dom hellre titta på Bamse och tjuvstaden så jag fick göra klart resten själv. Det va dock bara en halv köpedeg kvar för resten hade jag redan ätit upp som snacks hehe.
När pappa kom för att hämta William så fikade vi med "våra" nybakade peppisar och te. Mums!

Hela helgen har vart supermysig. Va på öppna förskolan i fredags, när jag va ledig, tillsammans med våra vänner Béatrice och Wilhelm. Så skönt att gå dit på fredagsmornarna när man får en riktig gofrukost framdukad och barnen får leka av sig. Vi gjorde fotavtryck och Loui målade en gipsfigur. Hans första pyssel som vi tagit hem ♡ Det är nått visst med allt "första" som ens små gör.

Lördagen spenderade vi på 75års kalas för Stefans morfar Sune. Loui trodde dock att han hette Snus haha! Svängde sen förbi svärmor för att hjälpa till med lite teknikfix och Loui fick sin farmors gamla ipad. Vi som har velat ha en till honom länge vart sååå glada!
Loui satte sig i saccosäcken och kollade på Loranga, Mazarin och Dartanjang så fort vi kom hem och imorse spelade vi spel en bra stund på den. Kanon när man vill leka lite lugnare ibland.

Vårat lilla lugna blyga barn har blivit helvild sen en tid tillbaka och det blir bara värre och värre på både gott och ont. Han är superglad! Skrattar, tjoar, far runt och dansar sig fram men ALLA känslor har förstärkts... Vilken vilja en sån liten kan ha, arg, bestämd, superledsen och tydligen kan han stänga av hörseln helt för nej, ajaj, akta reagerar han inte på. Inte ens lite ;P

Han har dessutom börjat prata massor! ännu mer än förut. Han smakar på G och K en massa, gurglar fram det och försöker härmar oss hela tiden vilket han inte gjort tidigare. Han kan säkert ett 30tal ord och varje dag kommer nya. Vissa fastnar och vissa är bara för tillfället. I det stora hela så är han i en fantastiskt rolig ålder just nu och jag beundras av honom varje dag. Min lilla fantastiska människa! På onsdag ska vi till Bvc på 1,5 års kontroll. Har inte vart där sen han fyllde 1 i somras så jag är jättespänd på att se hur kurvorna ser ut nu. Jag misstänker att dom pekar rakt upp :)





Min familj ♡


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0