Espresso house.

Igår fick Loui vara hemma från dagis med mig. Vi starta dagen med att tvätta, leka och kolla film. När Loui sen skulle sova så hade mormor hans kommit över. Dom renoverar i hennes hus vilket gjorde att hon hon kunde inte sova efter sitt nattjobb så hon kom hit istället och somnade tillsammans Loui. Jag skulle hämta lillasyster F på stan så jag gjorde det medans dom sov och så passade jag och F på att testa nya fiket i stan. ÄNTLIGEN har Espresso house hittat hit!! Vi slog på stort och köpte det mesta vi va sugna på. Man får passa på när drycken va gratis, vi va två som delade på det och mamma våran betalade ;)




Kladdkakan va grym!! Bästa jag prövat på ett fik. När den låg i montern så såg den torr och tråkig ut. Hade aldrig valt den själv så det va ju tur att syrran ville testa den då att jag inte hade missat den. Aldrig ätit en kladdkaka som vart så kladdig utan att rinna. Söt men inte för söt, perfekt på alla vis. Rekommenderas varmt.

Mysigt att få lite egentid, utan barn, med syster. Frida åker till Italien så vi pratade en del om det. Jag är ingen resemänniska, längtar ingenstans förutom till just Rom. En weekend med Stefan där vore drömmen så jag berättade om allt jag skulle vilja se och göra så att Frida fick lite tips och idéer.

När jag sen kom hem igen så sov fortfarande Loui och mamma så jag passa på att fixa lite. När dom sen vaknade efter sin 3.5 timmes tupplur vid 15.30 så gjorde vi oss i ordning och så åkte Vi, mamma och mina två systrar för en kvällshandling. Kändes som förr i tiden när vi alla bodde hemma förutom att vi nu har en extra guldklimp med oss.



Idag kör vi en till chilldag på hemmaplan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0