Ljuva dagar.

Vilka härliga dagar vi haft. Allt känns lättare, är lättare och så mycket roligare på sommaren. Vi startade veckan med att gå och väcka mamma/mormor och dra ut henne på lite gräshäng och sommarlunch. Superhärlig slappardag!



Loui och sin älskade mormor





Vi kan nu skriva att L gjort sitt första "tystnaden tyder på bus" bus. Satt i soffan och titta på tv, Loui blir tyst men jag reagerar inte först. Han sitter på golvet och tittar upp bakom armstödet och ler. Jag ler tillbaka. Ner och tyst igen, upp och ler. Då börjar jag ana nått...
Tittar ner bakom armstödet och hittar honom och en portion välling på golvet. Nöjd tokunge :)



Idag vaknade jag upp till denna lycka. Det blir en bra dag tänkte jag och visst blev det. Vi hängde först med Linda och Wilton i lekparken och efter lunch så stack vi och bada. Dom bygger om badhuset här i stan men utebadet är öppet och dessutom gratis pga ombyggnaden. Perfekt!


Barnen tyckte det va lite kallt först men mjuknade snart och sen va det bara kul. Även jag, som nästan aldrig badar för att jag är så frusen, tyckte att det va jätteskönt i vattnet.







Elin och Elsa va med och plaskade.



På kvällen har vi hängt på balkongen. Beundrat våra smultron och jordgubbar som ser ut att kunna ge oss en hel del gottis i sommar, lekt och blåst såpbubblor. Jag ääälskar såpbubblor! Loui också men jag är nog snäppet värre faktiskt ;) Blir så facinerad, kan sitta och blåsa hur länge som helst. Dom är så fina :)


Undrar vad morgondagen bjuder på?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0