På rätt väg.

Just nu ligger jag på golvet, intill Loui's säng. Han hostar, rostlar och snorar så jag får stanna här inne lite extra ikväll för att trösta liten efter hostattackerna och ge honom nappen som flyger all världens varje gång. Så fort han kommit in i djupsömn så brukar det lägga sig lite och på dagarna så är det knappt att det märks att han är förkyld...
Det börjar gå framåt nu med dagis, det är stora kliv. Visst blir han väldigt ledsen när jag räcker över honom till personalen men så fort dom går in i lekrummet så lugnar han ner sig och när jag hämtar honom så är det inte heller lika hysteriskt längre. Han brukade börja gråta så fort han såg mig, slänga sig i min famn och sen fick jag inte sätta ner honom fören vi kom till bilen eftersom han trodde att jag skulle lämna honom igen. Idag när jag kom så gnällde han lite men fortsatte ändå med det han höll på med och vi fick på oss ytterkläderna utan protest. Han vandrade mest runt i kapprummet och babbla på som här hemma. SÅÅÅ SKÖNT!!
Men riktigt i mål är vi inte. På dagis blir dom impade om han äter en hel pannkaka, hemma blir jag chockad om han inte äter minst tre! På dagis blir dom glada när Loui ville leka lite i sandlådan, här hemma är jag glad om jag ens får med honom in ibland. På dagis har han sovit mycket om han sovit en timme, här hemma sover han två... Ja ni fattar. Helt hemma är han inte där än, men han har sen någon vecka tillbaka börjat bajsa på dagis och det gör han allt som oftast annars bara hemma så det är ju bra hahaha!!
 
morgon blir en lång dag på dagis för Fröet. Jag börjar jobba 7 så moster F lämnar honom på dagis tid 8.30 så han ska slippa träffa okända fröknar som här hand om öppningen. Sen efter jobbet så åker jag till Eskilstuna för att välkomna lilla Stella till världen. Loui får tyvärr stanna hemma för att inte riskera att smitta ner henne. Han blir hämtad av mormor sin vid 16.30 vilket han inte kommer ha nått emot och sen räknar jag med att vara tillbaka senast 17.30. Ska bli spännande att se hur en hel dag funkar för honom.
Inte utan min Mormor.
Ser såå fram emot att mysa med denna björnunge imorgon.
 
 
Nu verkar lilleman somnat ordentligt så jag ska smyga ut till soffan och glo lite Idol och vänta på att S ska komma hem, jobbat över idag. Sugit..


Kommentarer
Uno

Kanske ska tänka på att Ikea har dragit tillbaka alla de där sänghimlarna för kvävningsrisk ...

2014-09-03 @ 21:33:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0